• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Tuesday, February 8, 2011

    Harapan itu kadangkala menyakitkan


    Aku adalah Primadona;
    Aku adalah Superstar;
    Aku adalah bidadari dari kayangan;
    Eh,rupanya aku adalah insan biasa dalam mengharungi satu kehidupan;
    Harapan?Apa itu harapan?aku tertanya2..Harapan yang datang dengan satu kepastian amat mengembirakan.Tapi kalau harapan itu berakhir dengan kekecewaan pasti menangis.Bukan mudah kita mendapatkan harapan itu;Sebaliknya kita masih lagi memerlukan D.U.I.T (Doa,Usaha,Ikhtiar,Tawakal).
    Seperti juga dalam kita menempuh alam kehidupan ini,pelbagai dugaan,cabaran,rintangan dan sebagainya..Apa yang berlaku kita sebagai hambanya perlu kuat dan redha dengan apa sahaja yang berlaku dalam kehidupan kita.Ya,aku pasti harapan itu mmg kita perlukan dalam kehidupan kita.Tapi jangan terlalu mengharap sesuatu yang belum pasti.Nanti kita kelak yang memakan hati sendiri.
    Kuatkan diri anda;Kuatkan Semangat anda.Insyaallah Moga harapan itu bukan berakhir dengan kesakitan.Moga harapan kali ini datang dengan kegembiraan....huhu;Mood jiwang pagi2 lak nihh;Pandai gak aku mengarang ayat.kikikiki;Ting Tong...Daaaa


    0 comments:

    Post a Comment